07 februari 2008

Nadine Wijnants

Juwelenontwerpster Nadine Wijnants verloor haar hart aan Antwerpen toen ze er als studente op kot zat. Ze is nooit meer teruggekeerd naar haar geboortedorp Arendonk en woont momenteel op een steenworp van het drukke stadscentrum.

'Ik heb drie favoriete restaurants. Ik ga heel graag eten in De Kleine Zavel in de Stoofstraat. Mijn lievelingsgerecht daar is een hoorntje van avocado, grijze garnaaltjes en Kingkrab. Heerlijk! Ik ben naast visgerechten ook dol op pizza. Mijn favoriete adresje is Pizza Tony op de Grote Markt. Ik moet zelfs niet op de kaart kijken op mijn keuze te maken want de uitbater verrast me telkens met een heerlijke vegetarische pizza waar hij elke keer een andere toets aangeeft. Ten slotte ben ik ook een fan van Fez, een Marokkaans restaurant in de Kloosterstraat. Ik ga elke keer voor hetzelfde gerecht omdat het zo lekker is: gekarameliseerd rundsvlees met vegetarische couscous. Ik raad dit restaurant ook vaak aan bij vrienden.' SHOPT: 'Ik ga bijna nooit shoppen omdat ik zelf in een winkel sta. Op rommelmarktjes snuisteren vind ik zalig. Ik verzamel alle gebruiksvoorwerpen in de vorm van poezen en op zo'n marktjes vind je soms echte schatten. Zo heb je ook parfumflessen of bestek in poezenvorm. Je kan zelfs schitterende stukken terugvinden uit de 18de eeuw. Spijtig genoeg biedt Antwerpen niet zoveel leuke rommelmarktjes, behalve dat op zondag aan Sint-Jansvliet. Ik ga ook enorm graag winkelen bij Van Uytsel in Kontich. In dit bloemen- en plantencentrum hebben ze een ruim assortiment. Ik rij er telkens buiten met een auto vol roze bloemen en plantjes voor in mijn tuin.' GAAT UIT: 'Ik kan absoluut niet tegen rook, dus uitgaan in een café zit er voor mij niet in. Waar ik wel graag iets ga drinken, is bij Gitanes aan het Museum van Schone Kunsten. Vooral in de zomer een Irish coffee drinken op het terras is zalig. Het is een heel verzorgde en gezellige zaak. Daarnaast pik ik ook graag een concert mee in de Roma, een prachtige zaal.' MOOISTE PLEKJE: 'Mijn lievelingsplekje is mijn tuin. Ik ben dol op bloemen en planten en mijn grote stadstuin staat dan ook helemaal vol met roze bloemetjes. Het tuinieren neemt wel enorm veel tijd in beslag. Zo moet je de planten elke dag water geven. Ik hou in feite van heel de stadskern. Ik kan niet kiezen voor één plek.' (ehs) www.fez.be www.deroma.be www.nadinewijnants.be

Geen opmerkingen: