13 februari 2007

Honderjarige Gusta gevierd in rustoord

In het Sint-Isabella rusthuis van Arendonk is afgelopen zaterdag de honderdste verjaardag gevierd van bewoonster Gusta De Vocht. Gusta is een eeuw geleden geboren aan de Arendonkse Wampenberg. «Toen ik in mijn jonge jaren voor kapster studeerde, woonde ik bij één van mijn zussen in Brussel», herinnert de eeuwelinge zich. «Later richtte ik een kapsalon op in Arendonk, maar na mijn pensioen heb ik met mijn man nog 25 jaar in Spanje gewoond.» Sinds enkele jaren verblijft Gusta in het bejaardentehuis. Daar krijgt ze regelmatig bezoek van familie.

Gusta zette één dochter op de wereld, die op haar beurt zorgde voor twee kleinkinderen en een reeks achterkleinkinderen. Het eeuwfeest van Gusta vond plaats in een klein gezelschap omdat haar gezondheid grote drukte niet echt meer aan kan.

Geen opmerkingen: