07 mei 2008

Brug verdeelt meningen

Met de nieuwe bouwaanvraag verplaatst nv De Scheepvaart de geplande brug in de Moerenstraat in Arendonk naar de kant van café 't Paradijs. Ook al zien ze het economische belang van de vaste oeververbinding in, toch zijn uitbaatster en klanten niet bijster gelukkig met de ligging vlakbij het terras.

Door het stevige zonnetje van de voorbije dagen zit het terras van 't Paradijs in de Moerenstraat vol fietsers. Precies vanwege die drukke dagen heeft uitbaatster Antoinette Valckx de concrete plannen van de nieuwe bouwaanvraag nog niet kunnen inzien. "Daar maken we eind deze week tijd voor", zegt ze. "We horen allerlei geruchten, maar willen ons eerst degelijk informeren."
De waardin vraagt zich af of de bouw van de brug nog wel tegen te houden is. "Ik snap heel goed dat de bedrijven aan de andere kant van het kanaal belang hebben bij een goede brug. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar als blijkt dat de helling rakelings langs mijn heg komt, reageer ik. Ik heb ook mijn belangen."

"Ik keek erg uit naar de plannen om hiernaast natuurgebied te maken. Ik zou dan mijn haag deels wegdoen, zodat we uitzicht kregen op het kanaal. Maar dat zit er nu niet meer in. Nee, blij ben ik hier niet mee. Voor heel wat klanten worden we dan moeilijker bereikbaar."

Geen opmerkingen: