22 mei 2008

Goudsmit en juwelenontwerpster Nadine Wijnants

Juwelenontwerpster Nadine Wijnants, geboren in het Kempense Arendonk maar al dertien jaar Antwerpse, leeft en werkt op een spreekwoordelijke zakdoek groot. Haar woning, haar winkel in de Kloosterstraat, haar trouwe supermarkt en de bloemenwinkel: alles ligt vlak bijeen.

«Ik heb het nooit begrepen en ik zal het nooit begrijpen: mensen die elke dag vijftig kilometer moeten afleggen om tot op hun werk te geraken. Dat lijkt me vreselijk. Ik hou mijn leefwereld bewust heel erg klein. Zo omzeil ik files en stress. Het toppunt van leefbaarheid, vind ik dat. Je hebt hier alles dicht bijeen. Het veelzijdige van een grootstad en het intieme van een dorp wordt hier gecombineerd. Ik zou het niet anders willen. Ik kom zelfs Antwerpen bijna nooit uit. Zo goed heb ik het hier.»

Geen opmerkingen: